Veckans fototriss: siffror

Tja.. Siffror finns det ju överallt utan att man för den delen tänker på dom. Jag gick på en kort safari i måndags (hundens märka revir promenad) och tog några snabba bilder:


En 30-skylt som ingen bryr sig om att följa. Och som dessutom börjar bli lite överväxt.


Mitt husnummer -något blekt av åren och solen. Inte förrän jag knäppte fotot slogs jag av det komiska med det hela. Jag bor i husnummer 4. Och är född månad fyra, dag fyra..


Och ett brunnslock.. SOm tydligen är ditlagd 2008.  Vilket inte stämmer tycker jag, för dom grävde den där brunnen nu i våras.

Bättre än så blir det inte när man saknar fantasi, men skam den som ger sig, någon gång ska jag nog få till någon spännande bild jag med :)

Spana in de andra trissarna här.
#1 - - Cumulunimbus:

Tycker faktiskt att alla bilderna var spännande, tilltalande färger! Brunnslocket var klart bäst, jättefin! Med tanke på mina ruttna ägg önskar jag för övrigt lycka till med frysen och åskan i år! :)

#2 - - kaxi:

Men det var väl spännande bilder? 30-skylten har nog stått där ganska länge...den var kul.

#3 - - Fotourval:

Vad är detta som jag snubblat in på. Roligt initiativ. Kanske borde man försöka sig på detta själv. Härligt tonomfång i första bilder för övrigt=)