Äntligen FO:

Alla tre Heja Brynäs fick komma med på bild i dag när jag maskade av den sista. Och de ser inte mycket ut för världen, men dom är i alla fall färdiga:

Heja Brynäs!

 

Ingrid blev klar i natt, alldeles innan ögonen helt gick i kors maskade jag av den sista maskan. I dag har jag fäst trådar och blockat, och sen blev hon så fin, även om jag inte borde säga så om något jag gjort. Men jag är så förvånad över att jag faktiskt kunde! Så idag har jag smekt henne med ögonen och bestämt mig för att göra en till, jag gillar mönstret och ska ju inte behålla den här själv. Inte nummer två heller iofs. Men kanske nummer tre! Så här blev i alla fall min Ingrid 1:

 

Jag är kär...

 

Min Ingrid är en liten dam, jag slutade mycket tidigare, när det var bara 18 romber på var sida om mittmaskan. Beskrivningen hittade jag inne hos Stick å brinn! Det delade hon med sig av redan i Juli 2008 men jag är seg när det gäller att hoppa på sticktrenderna, i mars tog jag hem beskrivningen och sen blev hon inte av förrän nu för att jag var för feg.

 

Tro det eller ej, men nu ligger det inget alls på stickorna här hemma. Så kan det ju inte få vara, så jag får väl sätta igång med de där halvvantarna som sonen kräver mig på med sina blå ögon. Och en Ingrid till. Och hur är det nu tro, har linet skämts klart?? Sitter i alla fall och ritar lite och försöker få till ett enkelt mönster. Risken är dock att även det enklaste egentillverkade mönster kommer ge mig en handfull nya gråa hår..

 

*so long, så länge*

 

 

#1 - - Nina:

Tack för titten i min blogg. Underbar sjal du gjort. Känns som att jag måste ta mitt tunna lila garn och göra en likadan :)

#2 - - margit:

Va du är duktig att sticka!!!