Utlottning:

.. Så där ja, det gick undan mot det där tusen besökare strecket helt plötsligt. Jag tror nog att det kommer lugna ner sig igen, för vad jag vet är det ju egentligen bara tre som läser min blogg kontinuerligt :)

Hur som med start nu och med avslutning om en vecka, dvs den 27/9 (stänger kl 19:00) kommer det alltså att pågå en utlottning här på bloggen. Hur gör man för att vara med? Jo, som på alla andra bloggar skriver du en kommentar på det här inlägget om att du vill vara med i dragningen. Sen drar jag en vinnare, för med lite tur så blir ni fler än en :p

Jag tyckte det var klurigt att hitta på en vinst, garn hade ju så klart alltid gått hem. Men så fick jag för mig att jag skulle sy (som sagt tidigare) och så fick det bli. En enkel liten kudde för tex soffan, fotöljen, sängen.. Den mäter ca 43*45 cm och ser ut så här:

20-27 september-09

 

För att förtydliga det lite, det är ju inte världens bästa foto, så är det vinröd, svart och silver den går i med svart linne på baksidan. Så där, bättre fantasi än så har jag inte. Men nu drar vi i alla fall igång :)

 

I övrigt har det hänt en liten oledolycka på stickfronten. Linsjalen fick för sig att låta stickorna glida isär när jag vände bort blicken från den en par sekunder. Till följd att 1/3 av maskorna gled ur, det var många maskor.. Och mitt ovana öga ville inte riktigt med det där att rädda vad som räddas kunde utan såg inte var bland alla döht, rm, 2rm tillsm, omslag osv, vad det var som skulle tas upp och sättas tillbaka. Slutade med att jag repade upp hela sjalen. Fick en stor hög krull. Nystade ihop alla krullar, lade fyra nystan i en påse och har nu förpassat den till skamvrån. Och där kan den ligga och tänka över sitt hyss. Frågan är nu om jag ska börja om eller sticka något annat? Jag kan ju börja om. Och göra den lite mindre. Och avig-sticka den. *funderar på saken* Hur som, stickar jag om den tänker jag sätta en livlina efter varje avslutad mönsterrapport. Inga fler olyckor här inte!

 

Men jag ska väl inte klaga egentligen, nu fick jag ju mycket mer tid att ägna åt Ingrid. Även om det just idag känns som att jag inte borde så mycket som att snegla på en sticka. Men fingrarna klias lite. Så vi får se. Jag har ju fått hem mina barn och dom har sin vana trogen beslagtagit tv-rummet, förpassat mig till sängen (mer eller mindre) och det är ju en stund kvar innan sovdags.

 

Hur som haver, nu kör vi! Ska du vara med?

 

****Utlottningen är nu stängd och en vinnare dras under dagen i morgon, mån 28/9****

 

***Vinnaren är nu dragen och mejlad, grattis till "litenmentuff" som vann***

 

#1 - - Linnsey:

Oj, den där kudden va ju jätte fin, vill ha:P ska nog skrämma alla andra så dom inte skriver nån kommentar ;)

#2 - - Björn:

Jag tror att det är betydligt fler än vad du tror som läser din blogg kontinuerligt. Därmed vill jag oxo vara med i utlottningen. :)

#3 - - evamar - tävlingsblogg:

Jag tycker den är fin och är gärna med i utlottningen. Länkar också från min tävlingsblogg:



http://evamar.blogg.se/2009/september/kudde-27-september.html

#4 - - En Mölnbobos Liv:

Jag är gärna med och tävlar. Jag lade även ut en blänkare här



http://molnboanna.blogg.se/2009/september/vinn-kudde.html

#5 - - Johanna:

Jag vill gärna vara med och tävla!

Mvh Johanna

#6 - - suss:

#7 - - suss:

Jätteläckra färger och snyggt mönster på kudden, skulle jag skrivit i mitt förra inlägg, vilket försvann innan jag hann blinka!

Hoppas jag har turen och vinner! = )

#8 - - Lotta:

Vilken fin kudde! Jag vill vinna! =)

#9 - - Lotta Fröjd:

Jag vill jättegärna vara med och tävla!



Snygga färger!



Kram

#10 - - Anita:

Jag vill gärna vara med och tävla!

#11 - - Sussi:

Jätte fin kudde den skulle passa jätte bra i vårat sovrum o du ska veta att jag läser din blogg varje dag o tänker på dig. De skulle ju vara roligt om vi kunde hitta på något nån dag. Kram

#12 - - Lena:

Hej!

Trots dina tre läsare så hittade jag iallafall hit! Spännande. Jag tycker kudden var jättesnygg och vill gärna ha chans på den.



Jag länkar också.



Kram,

Lena

#13 - - Carita:

Vilken fin kudde! Jag är gärna med i utlottningen..



Ha det så fint"!

#14 - - sandra:

fin! jag vill gärna delta.

Hoppas du får en fortsatt bra måndag!

#15 - - Lillan:

grattis till besöken. jag är gärna med i din utlottning. den skulle passa perfekt här hemma!



ha en fin dag!

#16 - - mathilda:

grattis kul att du har kommit upp i så många skulle också villa ha det

jag är äed i uttlottnigen av den super söta kudden<3

#17 - - Amanda:

Underbart fin kudde! ^^

Jag vill absolut vara med och tävla.



Har länkat här:

http://creyla.blogg.se/tavlingar/2009/september/tavling-kudde.html



Hoppas på tur! ♥

#18 - - Malin:

Jag är gärna med :)

#19 - - ANNIKA G:

så fin ...och jag vill va med...

[email protected]

#20 - - Julia:

jag vill vara med och tävla! :)

#21 - - Jessica:

Åh så fin kudde! Jag vill gärna vara med och tävla! =)



Har länkat till tävlingen i min blogg här: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/2009/september/vinn-en-kudde-1.html#comment



Ha det så bra!

/Jessica

#22 - - Malin:

Så himla fin! Jag vill självklart vara med även jag och länkar också vidare på: http://villduvinna.blogg.se/2009/september/kudde.html



Håller tummarna hårt, kudden är underbar!

Kram Malin

#23 - - Lina:

Åh FIN! Jag är gärna med å tävlar :)