Fo -bättre sent än aldrig..

..Jodå, äntligen är det babyblå klart. I sista minuten med, i morgon ska det ju levereras.

Kunde ÄNTLIGEN sticka ute för första gången i år:

Vårsol, stickning och te det är livet på en pinne det..


Färdig blev jag således och eftersom jag inte har någon bebis tillgänglig har jag inte kunnat testa den på heller för att se hur den tar sig ut. Liggandes platt på ett bord ser det knäppt ut, men så gör ju cirkelkoftor sig bäst på kroppen med:

Till Alicia

Konstigt :s

 

Runt, runt, runt..

 

Iklädde en av barnens nallar i den och då blev den ju så jätte stor.. Och de korta ärmarna ser långa ut. Men det syns i alla fall att den ser bättre ut på, än av:

 

 

Stickad i mjuk alpaca..

 

Nu borde jag sticka vidare på den där sjalen som aldrig blir färdig.. Istället lade jag upp maskor för att sticka bort lite restgarner, en cirkelfilt får det bli och den kommer väl ta några år eller så eftersom den enbart ska göras i restgarn. Handtvätt kommer krävas på den dessutom så vidare användar-vänlig lär den ju inte bli..

 

Utlovad almanackabild också då.. Karln ser inte riktigt klok ut, men garnet är ju fint..

 

 

April..

 

Och så har jag äntligen fått vara iväg och göra en ny gadd, som döljer det fel en annan tatuerare gjorde för en par år sedan.. Riktigt skönt är det! Och så imponeras jag av att någon kan ta en enkel ritning jag gjort och få det till något så mycket vackrare:

 

 

För evigt

Blodsdropparna får ni bortse från..

 

Jahapp, lägga små barn då kanske, sedan häcka på fejjan och äta lite chips..