Trädgården blommar del 5:

Jodå, än blommar det:

Funkia..

 

En gammal hederlig flox..

 

En ensam gul lilja (resten har tydligen dött)..

 

Den 5:e dagliljan..

 

Den 6:e dagliljan..

 

Den 7:e dagliljan..

 

Och den 8:e dagliljan..

 

Kan nog aldrig få nog av dagliljor.. Finns ju i alla möjliga färger och är så tacksamma att odla, sköter sig själv och trivs nästan överallt och blir sällan drabbad av kusar. Det gillar jag!

 

Vill skicka ett tack till allt stöd och uppmuntrande ord, främst till Monke och "varkenocheller". Just nu står det stilla på den fronten då handläggaren i ärendet har semester. Är lite som att gå på nålar. Men det ordnar sig nog.. Hoppas jag!

 

Pojkvännen klipper gräs, och jag plockar egentligen med sopor och tvätt och bör väl återgå till det istället för att sitta här och lata mig. Barnen åkte "fram" för att spela minigolf. De får väl passa på med det eftersom den ska stängas, markägaren har krävt bygglov för den pyttelilla anläggningen och ska ha 1200 per år för det. Inkomsterna för minigolfen ligger på 1000. Så det går ju liksom inte ihop sig då. Trist, trist trist!!

#1 - - monke:

Jättefina blommor! Ute blommar ingenting, inne blommar Asblommorna. Alltid något. Må så gott.



Monke

#2 - - Bumsan:

Allt kommer att ordna sig, det är jag säker på =) Vad duktig du är som kan namnen på alla blommor. Jag har noll koll!