Online stickcafé:

..Är grejer det! Inte nog med att det blev 10 cm byxben avklarade, det blev också en färdig mössa:

Hejja Brynäs -återkommande repris..

 

Dock vill jag klaga lite på klubbgarnet.. Man får klippa bort MASSOR med garn om man inte vill ha med de missfärgade partierna. Förra hösten stickade jag på med dem, men det blir så mycket bättre om man klipper bort dem. Tyvärr. Många, många trådar att fästa..

 

Kul också att stöta ihop med min förra hemlis-vän Sandy där mitt bland fiktiva stickor och garner ^^

 

När det blev dags att lägga sig hade jag på något vis fått blodad tand, det var så skönt att få klart något att jag tog tag i den andra Åre-mössan som legat halvfärdig hur länge som helst på mitt sängbord. Fix och klar, två saker på en kväll: tjohooooooo!

 

 

Åremössa (med modifikation fast det syns inte)

 

Virkade dit en liten blomma också..

 

I dag har det varit föräldrarutbildning igen. Och jag har stickat lite på byxorna. Nu är jag trött. Har fruktansvärt ont i kroppen. Men vill gärna få lite handarebete gjort. Byxorna går inte att ta med sig till sängen dit jag planerar att placera mig själv inom en snar framtid. Tror att jag ska virka lite..

 

Känner mig en smula ledsen.. Och pojkvännen är i Jämtland för att jaga. Iofs är det pga honom som jag är lite ledsen. Men jag hade ändå gärna haft honom här, han är verkligen allt och lite till för mig.

 

Vi satte ihop Leia och Ludde i förrgår med för första gången. Det gick jätte bra. Katterna däremot, är väl inte riktigt lika glada över det nya lurviga tillskottet här i huset. De vänjer sig de med. Nu får de dock ha huset för sig själv i helgen och glad för det är nog dom -garanterat!

 

Besöksräknaren har passerat 7000. Hur tusan gick det till?? Borde nog fundera ut en utlottning vad det lider. Eller så väntar jag till bloggens 2-års dag. Vi får se, tåls att tänkas på ^^