Lite retro:

...Får väl även jag lov att vara?
Fast jag sällan är det.
Hur som har jag tagit över mormors gamla heliga gryta.
Inte för att jag var utan grytor.
Utan för att mina var för små de gånger vi är 5 här i huset.

Det här kallar jag gryta!

 

En riktig alltså..

 

Invigde den gjorde jag genast. En bit älgkött, potatis, morötter och minimajs samt bästa kryddan i världen; elaka måns fick stå och puttra. Dag 1 var vi 5 barn och 2 vuxna som åt. Dag 2 var vi 3 barn och 2 vuxna som åt av samma gryta. Så det får verkligen plats mycket mat i den och jag kommer använda den mååååånga gånger i viner var så säker.

 

Faktiskt så tog jag hem hennes gamla pannkakslagg också, men det finns inte på bild. Men är så mycket bättre att steka pannkaka i än hemska tyflonpannor..

#1 - - Garageport:

Söker du en billig garageport av kvalité? På Garageportar.org hittar du en smart prisjämförelsetjänst där du kan jämföra alla typer av portar, skjutdörrportar, slagportar, vikportar, vipportar och industriportar. Spara pengar - besök hemsidan idag och få prisförslagen skickade till dig personligen!