Värmande åt huvud och hals:

.. Stickad och virkad enligt enklaste princip:

Noblesse, colour 05 parti 3526

En lång orm, lindad x-antal varv runt halsen..

 

Noblesse, colour 05 parti 3526

Och en virkad mössa för att matcha med..

 

Helt underbart mjukt garn, helt underbara färgskiftningar, nog blir man lite kär i Noblesse???

Tusen tack igen söta U för den fina julklappen --<--<-@

 

Och nu, när jag borde sticka ufo-socka så har jag istället precis lagt upp maskor till en klänning. Och vågar jag då erkänna att sockan är ett ufo TROTS att jag fortfarande bara är på den första? Och att jag började med den i November?

Borde skämmas. Stickar på i merinoull och låtsas som att det regnar.

Men vänta nu..

Det GÖR det ju.

Mer vinter åt folket! Mycket hellre snö än regn. Fy fan för en grå slaskig lång vandring mot våren.. *deppar ihop* Söker mig tillbaka till min tröst: stickor och garn.

 

I övrigt tror jag att du och jag syns i morgon. Du vet, stickcafé. På fb..

Jo just ja.. Har en mössa färdig med att visa upp. Ulrikas mössa. Men jag tänkte att hon kanske skulle få den, innan jag börjar flasha med den här. Om jag bara kunde få paketet klart så det gick att skicka iväg...

#1 - - Nina Lindh:

Hmm... tänkte ju ansluta till stickcafé... men glömmer alltid.

#2 - - Susanne:

Läcker mössa o "orm". Gillar färgen mycket

#3 - - Ulrika:

Åh...att det finns så underbara människor som du!Väntar med spänning på mössan!Kram