Restgarnströjan:

...Är färdig.

Stickad på 8 mm rundsticka med olika färger, restgarn, efter dödskalle sockorna, alltså Vartofta raggsocksgarn. Med en vid loose fit halslinning, kort ärm, figurnära kropp och stickad uppifrån och ner blev slutresultatet så här:

Rätt nöjd!

 

Fy, usch och blä för alla garnändar dock. Det var väldigt många att fästa igår med, trots att jag då bara stickade ärmarna och fäste trådar efter det.

 

När det var gjort snabbstickade jag en enkel halskrage.

 

 

Garn: Idéna Titicaca, 10 mm rundsticka.

 

Visst är det en smula pälsmössa-varning på den?? Men jag tror den kommer värma någons hals till fullo. Funderar på att matcha med ett par tumvantar.. Om garnet räcker. Borde bli väldigt varma vantar, för kalla höstdagar.

 

I övrigt försöker jag kurera mig från två oinbjudna baskelusker. Blåskatarr och förkylning med feber. Varför de båda var tvunga att hälsa på samtidigt begriper jag inte. Hade gärna haft en Gustavsbergare a´la lazy chair. Eller en kateter.

Tur att man har en vetekudde i alla fall!