En "Anna"-ruta:

Har det blivit. Alltså en alldeles vanlig mormorsruta. Min första för den delen. Blir nog fler, för det var vanebildande utav tusan.

Inte så vacker men det går ändå.

 

Annars så är det ju tröjan jag ska hålla på med. Den växer sakta, sakta. En vecka gammal är den idag och då ser det ut så här:

 

 

Linjalen hade passande nog fått fötter så hur långt jag kommit vet jag inte..

 

Och tidigare idag, när jag borde ha suttit och stickat gav jag mig iväg ut och rastade kameran istället.

 

 

I Saltas vintertid.

Ett träd..

 

I saltas, vintertid.

Brygga..

 

I Saltas, vintertid.

Ut mot havet..

 

Sten och is..

 

Gräs..

 

Också sten och is..

 

Frusen flytved..

 

En stam..

 

Fotspår..

 

Frusen kvist.

 

"Än så är det långt till vår."



Men vintern kan också vara vacker..

#1 - - cecilia:

Tröjan ser fin, och bara en vecka gammal lär du ha den klar gansak snart?! :-)

Åh, så härligt med snö, längtar verkligen efter det nu!