Restgarn=slut:

...I alla fall de små, små bollarna. Två mormorsrutor, och några till på gång.

Blivande.. Ja, vad?

Mormorsrutor..

 

Men nu är de små bollarna grå och svart faktiskt slut så det får vila ett tag. Hade tre VÄLDIGT små bollar i blå och vit också. Det fick bli ett litet fodral till den där onämnbara asken som används en gång i månaden..

 

 

Till tampongerna alltså..

 

Nu kanske jag slipper stå där med en tampong i näven när jag egentligen grävt i väskan efter läppglansen.. Inte för att det egentligen generar mig, herregud jag är på väg in i mitt 38:e år snart så mens med tillbehör rör mig inte i ryggen. Men förvånande nog generar det många andra. Kan undra varför? Föds du som kvinna är du liksom förutbestämd att en gång få mens och sedan får du ha det ett antal år. Och för en man.. Ja, har han en kvinna får han väl liksom ta med i beräkningen att hon har mens lite hipp som happ. Fast mens ska man ju helst inte heller säga. Nä, man ska kalla det för "grejerna", "lingonvecka" "rödljus" och f*n vet allt..

 

Oj vad jag spårade ur där, det här är ju ett inlägg om handarbete! Som egentligen borde gå ut på tröjan, tröjan och återigen tröjan. Men jag är inte vidare trogen mina pågående projekt. Jag lessnar fort och måste byta av med annat emellan. Men lite har i alla fall tröjan växt:

 

 

Två veckor gammal..

Två veckor gammal är den nu..

 

Förresten så var jag med min syster och tog foton hos Model lab. Första sisådär 12 bilderna syntes det väldigt väl att jag kände mig illa till mods som tusan med att stå framför kameran. Men sedan lossnade det lite och var ganska kul så här efteråt. Det trodde jag minsann inte :)

 

Nu ska jag fortsätta rensa i garderoberna. Försöker rensa ut bebiskläderna. Det kommer ta många år tror jag. Efter tre-fyra plagg börjar jag gråta (ja, jag vet sååååå löjligt) och lägger undan kartongen igen. Lättare då med de kläder som kommer upp i strl 110/116. Då var de liksom inga bebisar längre..

#1 - - Nina Lindh:

Vad är det för tröja du stickar?



Och mensen heter mens... inte lingonvecka och annat larvigt. Håller med dig helt.

#2 - - Anna-Carin:

Jaaa!! Min söta lilla svamp :) Tack!!