Klippa, sy och måla:

Jag pysslar för glatta livet. Mitt hem ser ut som om en bomb slagit ner i det. Bara för att jag måste göra allt på en och samma gång.. Måla lite här, sy lite där, virka någon maska emellan och bråka med grenar och snöre. Stjärnor vill jag göra också, av papp, men ännu har jag inte kommit så långt..
 
 
Två enkla stjärnor av kvistar har det blivit..
 
 
 Och ett diadem har prytts med pärlor och tygblomma..
 
 
 Tre gamla galgar har fått nytt liv som smyckeshängare...
 
 
 Ordspråkstavla: "Livets svåraste fråga är om livet har någon mening.
Svaret är: upplev livet som meningsfullt och du skall finna frågan meningslös"
 
 
 Ordspråkstavla: "True friends are never apart, maybe in distance but never in heart"
 
 
 Ordspråkstavla: "Don't look back, you're not going that way"
 
 
 Ordspråkstavla: "Make each day a story worth telling"
 
 

Jag håller på med fler tavlor. Jag hoppas på att det ska bli bra julklappar. Om än lite tidsödande, mycket väntan på färg som ska torka.
Särbons polare behövde en vetekudde. Det har min 12-åring också tjatat om länge. Så symaskinen har också fått arbeta lite.
 
 
 Enkel vetekudde. Karlar bryr sig överlag inte så mycket om "bjäffs"
 
 
 Sonens vetekudde är smal och avlång. Så att han kan använda den kall vid migrän..
 
 

Det ligger även fler vetekuddar under tillklippning. Jag trodde att jag hade vanligt vitt bomullstyg hemma. Jag trodde fel. Så vetekuddarna är sydda i den absolut värsta nyans i orange som du kan tänka dig. Men även om man ska se till insida och inte utsida i livet så är det precis tvärtom på dessa kuddar ;)
 
 
 
 
 
Lämna kommentar publicerat i Handarbete
Taggar: Blomma, Blå, Handgjord, Hemgjord, Hjärta, Hårband, Ordspråkstavla, Stjärnor, Stämpel, Sytt, Vetekudde, Vit, handarbete