Tid & ork:

..Är bristvaror här hemma.
Det händer verkligen inte mycket.
Men jag har i alla fall virkat tre disktrasor.
Med 70-talsvarning..
 
 
Orange= stickad, gul= virkad.
 
 
Virkad, randig, restgarnsprodukt från objekten ovan :)
 
 

Sedan har jag ett nytt evighetsprojekt på gång också. En dopklänning. 380 maskor lång. Ett enda varv tar sin lilla tid. Milt sagt.
 
 
Här tog det första nystanet slut..
 
 
Och här har det andra nystanet precis tagit slut..
 
 

Just nu funderar jag mest över vad jag ska ha med mig för sorts garn/stickor/virknål till Stockholm dit jag ska åka med min son som ska utredas vidare. Det måste ju vara något sådant där som man kan ta upp och stoppa ner lite hur som. Blir nog fler disktrasor. Av någon anledning kan jag inte få för många. Två av de jag gjorde nu gavs ju bort till sonens klass när dom hade loppis för att få in pengar till klasskassan..
 
 
Lämna kommentar publicerat i Handarbete
Taggar: Bas, Stickat, Virkad, Virkade disktrasor, Virkat, handarbete