Tycker som vanligt inte att jag får något gjort:

Speciellt inte när jag upptäcker att mitt senaste inlägg är en vecka gammalt.
Gör jag då ingenting alls i handarbetsväg?
 
Jo..
Jag har ju sytt två små hårband till någon bebis (ska använda dom i studion):
 
 
Ett blått med vita prickar på :)
 
 
Ett köpt hårband fick en  rosa och vit blomma..
 
 

Nallen har sönerna haft. Men nu ligger den mest bara i soffan. Mjuk och gosig. Jag har en egen nalle så vuxen jag är.. Den heter Nalle och är en hund ;)
 
 
Sedan har jag satt sprätt på lite restgarn igen. Det fick bli en stickad och virkad uggla av två sockgarnsrester:
 
 
Ugglan har också fått flytta ner i studion...
 
 

Hela dagen i fredags ägnades åt att rita, klippa, nåla, klippa, nåla, klippa, nåla, klippa..
 
Det vackra tyget.. Det var till att hålla tungan rätt i munnen!
 
 
 
Det blir många delar att klippa ut när man ska sy två dopklänningar (med foder), två par tossor (också med foder) och hätta till det. Extremt många delar. Jag började kl 11 på förmiddagen och gav upp runt kl 20. Då hade det naturligtvis pausats för mat och sådant med men ändå.. Min rygg. Hm.. Nej hela min kropp skrek i protest. Jäkla fibro.. Värktablett och sova. På lördagen sydde jag den första klänningen och på söndagen den andra:
 
 
En i str 70 och en i str 60...
 
 
På ärmarna ett band med fjärilar..
 
 

Det ska naturligtvis sitta rosetter också i livet, men det ska väljas färg först. Nu ska det alltså sys tossor och hätta. Men igår var det måndag. Det betyder städdag här i huset. Och så gaddade jag mig igen. Idag har jag varit hos tandläkaren med min son, och börjat sy en liten docka. Istället för det jag borde sy då alltså. Ja, jag vet jag är hopplös. Men jag fungerar så, att jag måste göra något annat emellan. Och klänningarna var så pickliga så jag vill göra något lätt innan jag tar itu med tossorna för jag räknar med att dom är extremt pilliga..
 
Just det ja.. I fredags sydde jag ju faktiskt en skötväska åt en väninna också. Återbruk. Hon kom med en gardin och en fleecefilt. Det blev en knallig väska:
 
 
 
 
Som tack fick jag en bit tyg som blev kvar som jag tror ska räcka till en Phoebe-väska. Funderar på att sy en sådan åt mig själv.
 
 
Så du ser, helt sysslolös har jag inte varit.
Jag har fotograferat också, i söndags på kvällen.
Hur det blev kan du se här :)
 
 
 
 
En kommentar publicerat i Handarbete
Taggar: Blommor, Blå, Stickat, Sytt, Väska, handarbete, virkat
#1 - - Eva:

Hej Hej
Men vilken rolig blogg,jag bara älskar den,tänkte höra om jag skulle kunna få köpa mönstret på usa mössan du har virkat??
Ha det allra bäst
Mvh Eva

Svar: Hej och tack :)Jag har inget mönster på usa-mössan, den är virkad på frihand :)
BlueWhiskey