Jag har rastat symaskinen:

Det fungerar nämligen bäst för den där dumma armbågen. Men.. Jag ångrade ganska snart mitt tilltag gällande mitt första projekt. Så här var det:
 
"Hm.. Undrar om jag ska sy ett hjärta med en liten etikett på?"
 
Jodå.. Sagt och gjort, jag letade rätt på ett tyg som jag kunde trycka en liten text på. När jag stod där och började stämpla så fick det plats 12 stämplar på tygremsan.
 
"Ja, men då syr jag väl 12 hjärtan då, lätt som en plätt."
 
Eh.. Jodå.. Efter att ha gjort de 12 trycken tänkte jag att det nog var bäst att fylla i stämplarna med textilpenna. Detta fick sedan ligga plant och torka till dagen därpå.
 
 
 
Under tiden klippte jag ut hjärtan i olika tyger. Och kom på (den mindre bra) idén att jag skulle sy fast etiketterna för hand på hjärtarna. Det första gick väl lätt. Efter det andra började det bli lite tråkigt. Efter det tredje var det helt vansinnigt tråkigt. Behöver jag förklara hur jag kände för de övriga nio??
 
 
 
Så jag sydde ett örngott för att ha något att göra emellan:
 
 
 
 
Och två hårband..
 
 
 Och fixade en enkel burk till badsalt.
 
 
 Sedan sydde jag ihop och stoppade två av mina hjärtan..
 
 
 Och stack emellan med en enkel virkad påse (till en flaska badskum).
 
 
 Även en spiralmössa i restgarner kom till under tiden..
 
 
 Efter det blev det fyra hjärtan till färdiga *pust*
 
 
 Men det var tråååkigt så jag virkade en liten mössa..
 
 
 Och så tre hjärtan till..
 
 
 Och de tre sista. Jag kan kräkas på hjärtan nu, det lär ska dröja innan jag syr något mer sådant.
 
 

Eftersom jag nu var så less på att sy kunde man ju tro att jag skulle ställa undan symaskinen ett tag. Men..
"När jag nu ändå är igång kan jag väl ta och sy lite mer!"
*muttrar*
 
 
 6 st röda stjärnor blev det visst..
 
 
 Och ett par..
 
 
 Två par..
 
 
 TRE par möss.
 
 

Och faktiskt en troll klänning. Hm.. Har jag någon bild på det tro?
 
 
 Jodå, lilla trollungen kom visst med på helbild <3 
 
 

Därefter stod jag en kväll och knöt tyll för glatta livet. Och sydde på en köpt blomma på ett lika köpt hårband.
 
 
 
 
 
 
 
 
Symaskinen stod ju fortfarande framme så det blev visst ett par gubbar också..
 
 
Ett par pepparkaksgubbar :)
 
 

Och symaskinen står visst kvar där på köksbordet. Och tar plats. Det måste betyda att jag ska sy något mer. Men vad, det vet jag inte ännu. Igår kväll testade jag om min arm håller för att sticka med. Svaret blev nej, idag protesterar den med värk, värk och värk. Men det blev i alla fall en rätstickad tubmössa. Väldigt bra då jag mestadels har håret uppsatt i en hästsvans. Dessutom kan jag sätta den runt halsen om jag hellre vill det. Funderar på att göra några fler (om jag har något garn). Kanske en resårstickad? Eller en med flätor? Möjligheterna känns oändliga :)
 
 
 Tubmössan invigdes redan idag..
 
 

Ja det var allt det. Vi får väl se vad jag hittar på härnäst :) 
 
 
Lämna kommentar publicerat i Handarbete
Taggar: Ballerinakjol, Blomma, Grön, Handgjord, Hemgjord, Hjärta, Hårband, Julmöss, Mössa, Pepparkaksgubbar, Röd, Stickat, Stjärnor, Stämpel, Sytt, Troll, Tubmössa, Virkad, Vit, handarbete