Ojdå, det har visst gått en månad..

..Sedan jag senast gjorde ett inlägg.
Hur gick det till?
Har jag inte handarbetat något?
Jodå, för all del, jag har hunnit med lite smått.
Hrm..
Du blir väl inte förvånad nu?
För jag har virkat fler mössor ;)
 
 
Två blåstrimmade till välgörenhet..
 
 
 Ett set med blöjshorts, tossor, mössa, fluga och en prinskrona..
 
 
 Tre små mössor till välgörenhet..
 
 
 En grå liten mössa till välgörenhet..
 
 
 Två marinblå mössor till välgörenhet..
 
 
 En vit/rosa randig mössa..
 
 
 En mobilväska..
 
 
 Ett mörkblått set bestående av mössa/blöjskydd...
 
 
 Ett hårband (bara sådär ändå). Och en mössa till välgörenhet...
 
 
 Och en liten vit välgörenhetsmössa..
 
 
 Ett mindre lyckat hårband, till välgörenhet..
 
 
 En duk, den första jag någonsin gjort blev en liten present..
 
 
 Välgörenhetsmössa..
 
 
 Ännu en välgörenhetsmössa..
 
 
 Tre sådana här mössa/blöjskydds-set har det blivit..
 
 
 Bättre bild på mössan..
 
 
 Och närbild på blomman när den var under tillverkning..
 
 
 Jag fick en fin mugg av Elin <3, som jag drack cappuccino ur..
 
 
 ..Medans jag virkade denna duk (också en present)..
 
 
 Spishandduk och två disktrasor (samma presentpaket som de båda dukarna)..
 
 
 Jag har återbrukat ytterliggare en konservburk och ett chipsrör..
 
 
 En till burk (så var hela presenten klar, nu ska den bara levereras)..
 
 
 Min tredje duk..
 
 
 En virkad spiralsjal till studion..
 
 
 Ytterliggare en spiralsjal till studion..
 
 
 En kycklingmössa i Molly, mjuk och go'...
 
 
 En till kycklingmössa..
 
 
 Och till sist tre välgörenhetsmössor till..
 
 

Jag har hunnit med lite smått och gott med andra ord. Vilket nog beror på att jag varit dum mot min kropp.. Jag hämtade hem en husvagn (som sönerna ska få husera i när de lessnar på mitt tjat och gnat). Jag fick den mot att jag tömde den på skräp..
 
 
 Husvagnen..
 
 
 Bara liiiite skrot i den ;)
 
 
 Bära, bubba och åka till grovis blev det..
 
 
 Den ska städas ur..
 
 
 Och den ska renoveras..
 
 

Men jag blev lite sjuk av att hantera isoleringen som var väl preparerad av råttskit och kiss. Så den har fått stå ett tag. Dessutom fick jag ju rejält ont i kroppen. Inte förvånande, men jag bir lite less på den bråkiga kroppen lär jag säga. Jag har en trätrall (uteplats) som behövde oljas in. Först fanns det inga pengar. Sedan räckte det till en hink. Och jag är lite envis. Så jag målade hela trallen två gånger samma dag, den 28:e juli. Och den blev ju nästan som ny:
 
 
 
 
 
Men det hände något med min kropp. Med ryggen. Eller om det är benen? Hur som haver fick jag ju ont (inte oväntat, är van vid det liksom), och benen fick "sockerdricka" från knäna och ner i fötterna. Ovansidan av fötterna domnade bort. Och i två veckor kunde jag inte göra ett dugg alls, förutom att sura ;) Än är det inte över, högerfoten domnar och sticker fortfarande till och från varje dag. Sitta på huk går inte, då börjar det surra i den direkt. Men det går väl över snart hoppas jag.
 
 
Jag har också haft turen att få fotografera ett dop med tillhörande överraskning. Det var en fin dag på hembygdsgården den 9/8 :)
 
 
Kommer du ihåg söta Emira? <3
 
 
 Överraskningen <3 
 
 

Det var det som hänt tror jag. Nu ska jag handla, i morgon ska min son firas, han blev tonåring i söndags så vi ska göra smörgåstårta tills i morgon när familjen kommer <3
Dessutom ska jag väl se till att uppdatera fotobloggen också, ligger lite efter där med. Och mina egna privata foton ska vi inte tala om, jag har tex bilder från förra sommaren som jag inte gått igenom ännu ;) Och jag borde lägga upp mönstret till Bw-hättan. Vi får se hur mycket mer jag hinner med/orkar under kvällen.
~Trevlig helg~
<3
 
Ps.. Jag har äntligen skickat iväg den där kartongen som skulle ha skickats i var det maj?
Har snart fyllt en ny dessutom.. Ds.
 
 
 
 
 
 
Lämna kommentar publicerat i Handarbete
Taggar: Babymössa, Barnmössa, Blomma, Blå, Blöjskydd, Foton, Handgjord, Hemgjord, Hårband, Kärlek, Newbornbabyphotoprops, Newbornmössa, Virkad, Virkad duk, Virkade disktrasor, Virkat, Vit, Välgörenhet, handarbete, mobilfodral, Återbruk