Lite stickat och virkat:

Med betoning på lite.
Jag hade det lite jobbigt förra veckan. Beslutsångest. Vad ska jag göra nu?
Så jag:
1) Lade upp maskor för och började sticka ett par sockor med magic-loop. Tråååkigt så att..
2) Jag började sticka några uddar på en pyttipanna. Insåg hur många det behövdes för att få ihop en hel sjal, ledsnade och..
3) Satte igång med att virka en väst/klänning (eller vad det nu blir). Kom så långt som till att oket var färdigt och.. Ledsnade på det också.
4) Började virka runt, runt i grått garn.
 
När det grå garnet tog slut och jag började virka kanten runt så kom arbetslusten tillbaka lite också. Så efter det blev sockorna färdiga. Och eftersom det fanns garn kvar virkade jag en luva också. Och en mössa. Nu har jag stått still lite igen, men har snart ännu en mössa i lika garn färdig. Den ska bara dekoreras..
 
 
Det grå garnet blev en sittdyna/liten filt till studion.
 
 
 Sockorna.. Som ska till någon bättre behövande.
 
 
 Luvan.. Den lägger jag nog i en låda för sig ett tag.
 
 
 Den blå mössan ska också till bättre behövande :) 
 
 

Snön vräker ner. Jag surar. Vill inte ha snö. Vill ha sol, fågelsång och värme. Vill ha tussilago, blåsippor och vitsippor. Vill ha vår. Nu!
 
 
 
Lämna kommentar publicerat i Handarbete
Taggar: Babymössa, Barnmössa, Blomma, Blå, Filt, Handgjord, Hemgjord, Mössa, Raggsockor, Stickat, Virkad, Virkat, handarbete