Mer virkat:

Först ut är ännu en mössa virkad till hjälpverksamhet:
 
 
 
 
 
Efter det virkade jag en restgarnsfilt, små bollar sockgarn i olika grå och vita nyanser fick sätta livet till, och filten blev tyvärr inte större än 70*70 cm. Men det räcker ju i alla fall till att använda vid bebisfotograferingar i studion :)
 
 
 
 
 
En stund var jag less på filten och virkade en grodmössa:
 
 
*kvack, kvack*
 
 

Mössan kände sig ensam när den inte hade något näckrosblad att vila på så jag virkade ett sådant också. Med näckros på :) Bladet och mössan är precis som det mesta jag gör frihandsvirkat. Men till blomman fick jag leta ett mönster. Jag är ju lat. Vill inte behöva sitta och sy ihop flera delar. Och det behövdes inte heller ;)
 
 
 *tadaa* Ett newborn-set till studion :) 
 
 

Och ja, mer har ett inte hänt här.
Idag har jag bara bråkat med datorn.
Något jäkla addon som hoppat in och lusat ner hela internet.
Gick inte ens att blogga.
Men nu så verkar det vara fixat efter ett antal timmars slitande med håret..
Det snöar idag.
Ovälkommet vita, fjuniga flingor.
JAG VILL HA VÅR!
3 kommentarer publicerat i Handarbete
Taggar: Babymössa, Blomma, Grön, Handgjord, Hemgjord, Mössa, Newbornbabyphotoprops, Rosa, Virkad, Virkat, Vit, handarbete
#1 - - Nina Lindh:

Vilka mössor du gör! :)

Var finns mönster till blomman som är på bladet?

#2 - - Cecilia:

Oj, vad du varit flitig! Jättesöt grodmössa!

Svar: Tack :) Ja, det har varit en sådan vinter då jag inte mått så bra så jag har virkat istället :)
BlueWhiskey

#3 - - Anonym:

Storlek på näckrosbladet?

Svar: Eh.. Oj.. Bra fråga. Det minns jag inte :)
BlueWhiskey