Några små välgörenhetsalster..

..Har jag hunnit med. Jag har hunnit med en hel del annat också, om man tittar på hur länge sedan det var jag bloggade sist så kan jag iofs själv tycka att jag borde ha hunnit med mycket mer men saker och ting sker ibland i livet som sätter käpparna i hjulen.
 
Men som sagt, vi börjar med de små välgörenhetsalstren och tar resten i ett nytt inlägg.
I början av den här månaden skickade jag med en låda till Littauen så jag har fått börja på en ny. I det här inlägget finns både sådant som redan hamnat där det behövs och några som hamnat i den nya lådan. När den väl blir full så avgår den också, men det brukar ta lite tid för mig det.
 
 
En mössa med rosa foder och grått yttertyg.
 
 
 En rosa mössa med lila stjärnor.
 
 
 En till rosa mössa. Olika foder i dessa om jag minns rätt ;) 
 
 
 Två små monstermössor till någon nyfödding :)
 
 
Efter att ha sytt de där mössorna så sydde jag några enkla hättor också.
 
 
 En rutig..
 
 
 En med blommor och gult band..
 
 
 Och slutligen fyra exakt likadana hättor.
 
 

Just nu är det man tager vad man haver som gäller, jag börjar få slut på välgörenhetsmaterial. Dvs små bitar av band/spets/tyg/garn som blivit över från andra projekt. Men jag fortsätter lite då och då när det finns tid/ork. Och när materialet är helt slut, ja då är det ju så.
 
Det har blivit en par virkade mössor också, och en stickad. Och en snuttis :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det kanske inte alltid blir så vackert när man använder sina restgarner. Färgerna matchar inte alltid men.. Jag tror och hoppas att det värmer gott ändå.
Det ligger påbörjade projekt lite här och där här hemma om jag ska vara ärlig. Två restgarnsfiltar tex. Men om de blir färdiga 2020 får jag vara nöjd ;) De är sååååå tråkiga att göra att jag bara tar till dom när nöden kniper. Dvs när jag är för trött för att orka koncentrera mig men ändå behöver virka.
 
Nå det var den här omgången med vägörenhetsalster det. Nu ska jag snabbt (hrm, kaffe först) gå över till att skriva nästa inlägg.
Som nog inte blir så mycket mer spännande än det här. Men när jag nu har en handarbetsblogg så bör jag kanske nyttja den ibland också ;)
Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Handarbete;
Taggar: Babymössa, Barnmössa, Blå, Grön, Gul, Handgjord, Hemgjord, Hätta, Mössa, Restgarn, Stickat, Stjärnor, Sytt, Virkad, Virkat, Välgörenhet, handarbete