Välgörenhets-virkat en del..

..Sedan jag skrev sist.
Först blev det ett gäng restgarnsmössor. Brokiga, blandade färger värmer nog det också.
 
 
Grå och grön..
 
 
 Ja, vad ska man säga? Gott om olika färger på den här mössan.
 
 
 Blått, grått och grönt. Lite gult också :)
 
 
 Från grönt till blått..
 
 
 Rött och blått i olika nyanser..
 
 
 Mestadels blått..
 
 
 Definitivt blå!
 
 
Jag har krokat ett par disktrasor som jag skänkte bort på en fb-sida. Hoppas att de kom till användning i sina nya hem.
 
 
De fick bli gul, som en hyllning till solen som äntligen visade sig.
 
 
Därefter har jag virkat några bebis-byxor som förhoppningsvis kommer att värma några små som behöver det.
 
 
Ett lila set om mössa och byxa.
 
 
 Ett par gröna med vitt band i midjan.
 
 
 Och ett till par gröna med vitt band i midjan.
 
 
Och det var allt jag åstadkommit i välgörenhetsväg. Min lilla kartong börjas sakta fyllas upp igen. Men några alster till går det allt i :) Det är bara det att jag gör lite annat också emellan. Allt jag gör kan ju inte gå till välgörenhet, då stod jag snart helt utan garn och det vet ju varje garn-nörd hur skräckslagen man blir bara av att tänka tanken ;) 
 
Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Handarbete;
Taggar: Babybyxor, Babymössa, Barnmössa, Blå, Disktrasor, Grön, Gul, Handgjord, Hemgjord, Mössa, Restgarn, Virkad, Virkat, Välgörenhet, handarbete