Jag har slitit hund hela våren och sommaren..

..Och gubben den stackaren har fått hjäpa till.
Jag har grävt upp ett helt blomland och satt alla blommor i krukor i väntan på ett nytt blomland. Det tog en evighet, fibron skrek. Men jag gjorde det -äntligen!
 
Tidigare i vintras så exploderade mitt avlopp i en skur av otrevligheter efter en redig propp. Faktum är att det hände två gånger. Allt i det rummet behövde skuras och skuras och skuras. Och tvättas (tom sådant inne i garderoben). Varje kartong fick jag tömma och se vad som gick att rädda, vad jag dessvärre var tvungen att slänga.. Det har jag sysslat med nu i sommar också. Så ledsamt så du anar inte. Många tårar blev det. Och fibron skrek.. Jag är inte helt klar heller, har lite mer saker att flytta på. Jag håller nämligen på och gör om det rummet till studio eftersom det är större än rummet jag hade som studio. Men för att kunna fixa upp det ordentigt krävs det pengar jag inte har så. Tråkigt med hobbys på det viset, jag tjänar inte en krona ens. Men jag får iallafall ha roligt emellanåt. Här kommer lite bilder på min saliga röra. Tyvärr glömde jag bort att ta före-bilder, det här är hur det har sett ut under arbetets gång. Kanske att det blir klart nästa år. Måste ju byta den trasiga pannan innan jag fortsätter.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sedan blev det dags att byta trappsteg på farstukvisten. De satt mer än jag trodde så jag fick låna en kofot av exet och bända loss varje bräda. Sedan såga nya och skruva fast och det bev så fint så. Inte klart ännu det heller dock, jag måste behandla för att få samma färg som brädorna på farstukvisten så att det inte ser helt galet ut. Och jag ska bygga ett räcke såklart. Och fibron gapskrek..
 
 
 
 
Sedan började jag riva räckena på farstukvisten för att ÄNTLIGEN sätta dit fönster och få lite skydd mot vindar, regn och snö. Här hjälper gubben till såklart. Fibron skriker och gubbens rygg likaså men det blir såååå fint <3
 
 
 
 
 
 
Det är mycket kvar att göra, insidan lär ju fixas, det ska målas (ännu mer), jag måste fixa taket (på farstubron alltså) och det blir nog nästa sommar.
Jag tyckte att jag inte hade handarbetat något alls under den här tiden. Men lite har jag faktiskt fått ihop. Så nu blir det hårbandsbild-bombning ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sedan stickade jag en liten luva och efter det stickade jag ett set bestående av byxa, luva och ett hårband. Det blev ganska så sött.
 
 
 
 
 
 
 
Efter det blev det tydligen fler hårband ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sedan gick jag över till något helt annat.
 
 
Jag målade två stenar..
 
 
 
Och en skylt. Tillsammans blev det lite roligt :)
 
 
 Tre stycken armbandsdisplayer blev det också, två på bild här :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sedan blev det fyra tavlor med decopage :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Två hundmössor och en hundtröja :)
 
 
En virkad babymössa.
 
 
 
 
Stickad grytlapp och virkat grytunderlägg.
 
 
 
Ett gäng virkade disktrasor i glada färger.
 
 
Men efter det blev det en lång paus, det var då som vädret var som vackrast och jag snickrade som intensivast. Inte många maskor under hela Juli och Augusti. Jag slövirkade någon mormorsruta till min filt och till Virka rosa med We, påbörjade en tavla och någon disktrasa (som fortfarande inte är färdiga fast andra blivit det, hahaha) Men i helgen fick jag upp ångan lite igen:
 
 
Ett newborn-set <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Citat ur tv-serien Dr Quinn <3
 
 
 
Tre rutor till Virka i rosa med We.
 
 
 
Fler rosa rutor till min blivande filt.
 
 
 
Och tre grå rutor till min filt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och tre små söta newborn-hårband <3
 
 
 
Och det var allt för den här gången :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Handarbete;
Taggar: Babybyxor, Babymössa, Barnmössa, Blommor, Blå, Disktrasor, Fotorekvisita, Handgjord, Hemgjord, Hätta, Mormorsrutor, Mössa, Newbornbabyphotoprops, Newbornhätta, Newbornmössa, Ordspråkstavla, Photoprops, Rosa, Snickrat, Stickat, Virkad, Virkade disktrasor, Virkat, handarbete