Dukar och bara dukar.

 
 
 
När man är förkyld orkar man ju ingenting. Och när jag blev det i veckan satt jag mest och dumglodde och tog mig inget för. Orkade inte fotografera de dukar som blivit blockade ens. Tillslut virkade jag fler dukar och blockade på köksbordet till katternas glädje..
 
 
 
Idag har jag kännt mig mycket piggare och därför fotograferat dukarna. Som nu bloggas. Fast det ser du ju..
 
 
 
Garn: Drops ♥ you 5, virknål: 5mm, mönster: inget som vanligt.
 
Jag virkade två dukar i ett rosa/guld bomullsgarn som jag inte vet namnet på. Eller ja, jag försökte virka TRE dukar som skulle vara i ett set liksom. Men garnet tog slut. Så det blev två och en halv dukar ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
På den översta bilden (och på två till) ser du den gröna skålen efter mormor Märta ♥, där syns också en brosch och ett halsband efter henne. Strykjärnet har jag fått av farmor ♥.
 
Jag älskar gamla ärvda saker. Även om jag inte har möjlighet att göra dem rätta i mitt hem så får de iaf stoltsera som rekvisita ibland. Och någon gång.. Då ska jag ha ett hem som är som jag vill att det ska vara. Nu blir det till att titta på film. "Mitt stora feta grekiska bröllop 2" har jag tänkt mig. Efter dramafilmen jag såg igår (som var alldeles för blodig för min smak) så är det allt igenom komedi som gäller idag.
 
Jag ska virka den gågna veckans varv på temperaturfilten också. Jag har letat rätt på tempereturerna som var under mina barns första år. Så nu fattas det "bara" pengar till garn. Och lite planerande såklart, färgskala, maskor osv. Sedan ska jag virka temperaturfiltar till mina snorvalpar, som de ska få när de flyttar hemifrån ♥.