Först ut i Februari: halsvärmare

 
Även om jag de första två dagarna i den nya månaden bara har bloggat sådant som blev färdigt de sista dagarna i Januari så betyder ju inte det att jag suttit sysslolös. Jag håller som vanligt på med lite allt möjligt och som vanligt samtidigt. Temperaturfilten får vila i några dagar, jag sätter mig hellre ner en eller två dagar i veckan och virkar på den än ett varv/dag. Men jag har virkat en till halsvärmare. En svart halsvärmare med dubbelvikt krage. Precis som den gröna. Men med en annan flik i fram. Som blev  lite kortare eftersom garnet inte räckte längre.
 
 
 
 
 
6 mm virknål, garnet heter Skotte och kommer ifrån Falkgarn. Väldigt mjukt och skönt!
 
 
 
 
 
Flik bara i fram, det blir snyggast så och minst knöligt. Det är ju ändå för någon vuxen. Inatt var det VÄLDIGT nära att jag satte mig och slövirkade en mössa. Men jag lyckades undvika den bekvämlighetsfällan och skapade halsvärmaren istället. Duktig idiot liksom.. Nåväl, det blir nog en mössa inom kort ändå. Men jag har tänkt hålla ut i en månad. Och det har det gått den 11/2.
Det har varit (är) bra med ett mössuppehåll. Jag får ju sätta fantasin på prov och då märker jag ju att jag faktiskt är kapabel att virka annat än bara mössor ;)