Pannlapp till Katta ♥

 
 
Fast jag säger grytlapp faktiskt. Den är populär nu igen den här pannlappen. Fast för egen del får jag erkänna att jag drabbades av samma symptom som när jag stickar sockor. Ja, du vet SSS.. Den ena sidan av grytlappen gick väl bra. Men att börja om och göra en till sedan var mindre roligt.. Att virka ihop dom var att komma på rätt bana igen. Den lilla dekorativa kanten runt om tog lång tid (och ja, skyll mig själv när jag väljer tunt garn liksom). Pannlappen har jag virkat i dubbelt garn så den är ordentligt tjock. Att brodera blommorna.. Eh.. Jag var missnöjd och fick göra om ett flertal gånger innan det blev bra. Och det här med att virka med svart garn, behöver jag gå in på det ens? Och att det är mindre gott om dagsljus den här tiden på året? Så en pannlapp som borde ha gått fort att göra tog sin lilla tid. Lite för lång tid. Men det blev ett bra resultat. Till sist.
 
Drops Safran och virknål 5mm. Det rosa är ett banderollöst garn som en gång var en härva bomullsgarn att virka dukar av och jag har använt mig av 3mm virknål till kanten.
 
 
Och det var väl det. Över till nästa blogginlägg ;)
Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Handarbete;
Taggar: Crochet, Drops Safran, Grytlapp, Handgjord, Pannlapp, Virkad, Virkad grytlapp, Virkat, handarbete