Stickat newbornset

 
 
Det händer inte ofta att jag stickar. Det är skräpiga kroppen som säger ifrån där. Virkning är av någon anledning snällare mot både axlar och fingrar. Men nu har jag iaf stickat ett litet newbornset, kanske väcks inspirationen av att alla och några till går med magarna i vädret eller precis kläckt ur sig en liten. Som min Nea.. Lilla fina Nea har blivit mamma ♥
 
Öh, sidospår..Jag har alltså stickat en liten hätta och nästan satt eld på huset när jag skulle göra blomman som dekoration. Skämt åsido, det var bara mina fingrar som låg i riskzonen.
Fast egentligen stickade jag rompern först. Och sedan hättan. Rompern ja, här kommer den:
 
 
Jag har stickat med 5,5 mm rundsticka och strumpstickor. Garnet heter Stella och kommer ifrån Järbo Garn. Jag håller på med ett par hängselbyxor i lika garn nu. Fast jag håller ju på med annat också så när det blir klart och dyker upp här får visa sig.
 
 
 
 
Axelbanden och knytbanden på hättan är såklart virkade. De korkskruvar sig så sött!
 
Idag är det den sista februari, månaden har sprungit förbi och det är dags att virka de sista varven på temperaturfilten och att göra en sammanställning. Ett inlägg om det törs jag därför lova kommer inom kort. Iaf den här veckan.
 
Ja, jag bröt mitt mössförbud med den här hättan till rompern. Men jag höll ut i mer än den där månaden jag lovade mig själv, det blev faktiskt 1 1/2 månad. Fast ändå räknas det väl ändå inte helt som brutet mössförbudet? Rompern behövde ju sällskap. Och en hätta är inte riktigt en mössa. Och photoprops är ju en helt egen avdelning. Eh.. Jag bryter det nog igen inom väldigt kort kom jag på. Jag har planer på en liten djurmössa. Så fort jag har bestämt mig för om det ska vara ett lamm, en isbjörn eller en kanin. Garn har jag redan tagit fram..
 
Men jag virkar också på en välgörenhetsfilt. Två egentligen. Och jag virkar på något till välgörenhet som kanske blir en cardigan, kanske blir en body, garnet kommer att bestämma sitt öde där. Och jag virkar på en hjärtefilt. Och en poncho. Jag kan fortsätta att räkna upp saker men det är nog bättre att jag sätter igång och virkar så att något blir klart ;)
 
 
Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Handarbete;
Taggar: Babymössa, Blöjskydd, Fotorekvisita, Hätta, Järbogarn Stella, Newbornbabyphotoprops, Newbornhätta, Photoprops, Romper, Stickat, handarbete