Tofflor nu igen.

 
 
Jag gjorde ju ett gäng tofflor i julklapp åt några stycken. Nu hittade jag ett nystan melerat sockgarn, närmare bestämt Raggi från Järbo garn, och då blev det ett par tofflor med nervikt skaft och en fastsydd knapp. 
 
 
 
 
Färgerna har randat sig nästan exakt och det gillar jag. Är mindre förtjust i olika sockor och tofflor.
 
 
 
6 mm virknål. Om jag inte hade suttit i telefonen i flera timmar hade de nog varit färdiga på ett litet kick, jag virkade båda "samtidigt", ett varv på den ena, ett på den andra. Bara för att inte råka stå utan garn till toffel nr 2.
 
 
 
 
 
Storlek ca 36/38. Lite för stora för mina egna 35/36. Jag funderar på om jag ska preparera dem med halkstopp. Det blir nog så, några små duttar kan jag klicka dit. Så jag ska väl ta tag i det nu, medans mitt the-vatten kokar. Och sedan ska jag virka..
Ja, jag vet inte riktigt. En väska? Grytlapp? Ett par tofflor till? En duk?
Jag ska iallafall titta på Harry Potter and the order of the fenix. Tittade på The goblet of fire igår. Bra virk-film HP. Bra filmer punkt iofs.
 
HARRY POTTER