Efter det här blir det nog tyst i några dagar..

Och det kanske du bara är tacksam över, jag har ju varit ovanligt aktiv med inlägg de senaste dagarna.
 
Vad har du för dig då? Själv tog jag mig precis en klunk med katthår. Otäcks Kit som inte kan hålla ordning på sig, ska sitta på min byrå, där jag har min the-kopp och sedan bara barra ner den totalt med päls. Jag har för vana att avnjuta en kopp the samtidigt som jag bloggar. När jag virkar också för den delen men då blir det bara kallt *blä*. Cappuccino dricker jag nästan inte alls längre. Såvida jag inte måste in till stan eller till Ockelbo. Då tar jag gärna med mig en slurk i min termosmugg.
 
Men jag sitter ju inte här för att skriva om mina dryckesvanor, jag sitter här för att jag har virkat två små mössor till av paljettgarnet. Så nu är det slut. Fick faktiskt skarva med lite vitt garn också.
 
 
Garnet kommer förresten från Mayflower och heter Star. Inte det vita då, det är Marks & Kattens Piggelen.
 
 
Det blev som synes en rosa/vit.Med en rosett i spets. Och en knapp i form av en krona. För en riktig liten prinsessa. Storlek ca 0-3 månader.
 
 
 
 
 
 
Och en grå mössa i samma storlek. Ingen kron-knapp på den här, men det blev bra ändå med en vanlig knapp. Av någon underlig anledning räckte det grå garnet längre än det rosa. Trots att jag använt mig av samma maskantal, samma antal ökningar, samma sorts maskor. Så antingen var det mindre garn på det rosa nystanet eller så har jag virkat olika hårt.
 
Nu ska jag virka vidare på någon av alla påbörjade filtar. Eller något ufo. Jag får se vad som lockar mest. Först blir det en dusch bara. Jag har planerat in en helkväll med virkningen sedan och i dvd-spelaren väntar Harry Potter och den flammande bägaren (Harry Potter and the goblet of fire). Jag ledsnar aldrig på Harry Potter.
Kommer att fortsätta titta på dom tills mina skivor är utnötta och inte orkar mer. Och då köper jag nya!
 
~Always~
 
 
Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Handarbete;
Taggar: Babymössa, Crochet, Fotorekvisita, Handgjord, Hemgjord, Mössa, Newbornbabyphotoprops, Newbornmössa, Photoprops, Virkat, handarbete