Min första lilla solhatt ♥

 
 
Man kunde ju tro att någon som virkat och stickat i så många år som jag har gjort borde ha hunnit med att göra många solhattar. Men jag har inte kommit mig för. Men nu är det gjort, en liten solhatt till ett litet huvud (0-3 månader) som inget har. Den är alltså till välgörenhet :)
 
 
3,5 mm virknål och två olika bomullsgarner, en enfärgad och en multi.
 
 
 Tre fjärilar i trä och en virkad blomma som dekoration.
 
 
Jag har också, för första gången i mitt liv, stickat och tovat något. Nämligen ett enklet litet sittunderlag till min känsliga bakdel. Iofs råkade jag slänga in en mössa i tvättmaskinen för några år sedan, som var stickad i merinoull. Och den tovade till sig som tusan! Men eftersom det var en oplanerad (och särdeles misslyckad) tovning så räknar jag inte med den.
 
 
 
Det gick åt 3 nystan Eskimo från Drops. Tre nystan jag hittade när jag letade sockgarner. Tre nystan som jag hade glömt (!!!) bort. Jag stickade med 9 mm rundsticka. Inte det vackraste sittunderlaget på denna jord direkt, men funktionsdugligt.
 
Det var några dagar sedan jag stickade/tovade och virkade dessa två alster, sedan dess har jag inte åstadkommit något alls. Jag är trött. Tröttare än vanligt. Vårtröttheten i kombination med att jag har slut på mina sovpiller gör att sömnen uteblir helt eller är orolig. Inatt har jag drömt musik. Och inte egen musik heller. Nej, nästan hela natten har jag drömt låten Wicked Game med Chris Isaak. Om nu någon kommer ihåg den? För den som inte gör det så finns den här.