Virkat ett set till välgörenhet:

 
 
Jag var med i en utlottning på fb och fick hem ca två kilo garn mot porto. Så nu kan jag välgörenhetsvirka lite igen. Det har ju (som sagt) sinat med garn här. Kan ju bero på att jag gjorde av med så mycket i Januari ;)
 
Men garnet kom och jag plockade ut fyra nystan bomullsgarn och virkade ett litet set till någon nyfödd.
 
 
 
Först virkade jag en liten kortärmad cardigan. Nystanen var utan banderoll så jag vet inte vad det heter. Jag tyckte att det var ungefär lika grovt som Soft Cotton från Järbo Garn så jag virkade med en 5 mm virknål. När cardiganen var färdig hade jag gjort av med hälften av garnt så då blev det ett par byxor också.
 
 
 
 
Nu måste jag skaffa en ny kartong, den jag haft tidigare är så proppfull att den ser ut som en fulläten fästing.
När setet var virkat behövde det tvättas och efter det torka och efter det låg det en dag innan jag fotograferade det, så faktum är att det virkades i Februari. Jag har virkat någon ruta till en restgarns-mormorsrutefilt. Och något varv på restgarnsfilten och filten som är av restgarn efter restgarnsfilten.. Krångligt? ;)
 
 
Igår hade bygdens konsumbutik inbrott. Igen. Jag tror att det är tredje eller fjärde gången hitills i år. Vad har hänt med min fina hembygd? En by som tidigare varit så trygg har blivit till ett osäkert litet samhälle där jag tycker att det är obehagligt att gå ut på min egna tomt när mörket fallit. Skandal! Ge fan i våran affär, ge fan i våran by! Ge er iväg härifrån och skäms i ett hörn!
 
Punkt!
Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Handarbete;
Taggar: Babybyxor, Crochet, Handgjord, Hemgjord, Virkad, Virkad cardigan, Virkat, Välgörenhet, handarbete