Veckans fototriss, smultronställen:

.. Det här gav mig en hel del huvudbry, fototrissens tema den här veckan. Smultronställen.. Hm.. Jag upptäckte att jag har smultronställen mer inombords än synliga. För jag trivs som bäst när jag får sitta hemma med mitt handarbete, sticka eller sy. Ligga i sängen med en av mina katter kurrandes på magen. Och när jag får påta i mina blomland och gå omkring i sommar kvällen och se när blommorna börjar slå ut. Eller när jag sitter på min farstubro trapp och bara andas i lugn och ro. Och när jag får stå på scen och sjunga eller agera och få folk att skratta. Och självklart när jag får vila i famnen på den som har mitt hjärta. Jag antar att jag är en bohem ut i fingerspetsarna. Men något ställe har jag väl ändå som klingar rent i själen. Problemet är bara att det ligger så långt bort att jag inte har möjlighet att besöka det när jag vill. 80 mil är ändå.. 80 mil. Som tex Österlen:


Oslättfors ligger tack och lov mycket närmre och dess charm har jag tjatat mig blå om sedan i Maj när jag fick lyxen att upptäcka dess charm. Om man bortser från mygg, knott och sven:



Sen så finns också Finnharn. I mannamun. Jag tror det heter Finnharsfjärden eller något liknande egentligen. Men jag har ingen aning, för det har alltid bara hetat Finnharn för oss:



Arkiv bilder alltihop tyvärr. Från sommaren -07, -08 och i år. Det regnar i dag -igen så det finns inte mycket lust till att jaga ut efter nya bilder. Ganska snart upptäcker man dessutom att alla mina smultronställen är förknippade med hav eller sjö. Antar att det är typiskt för en havskust-bo att känna så..

Fler fototrissar finns här .
#1 - - Jo:

Du är långtifrån ensam om att ha med hav och vatten på dina smultronställebilder.. ;) Men det blir ju lätt så. Vatten har nog en lugnande inverkan på kropp och själ. Bara att sitta och kika på vågor gör ju att man blir lugn! :)

Fina bilder!

#2 - - Rajson:

Ih så svenskt och härliga foton!Förrutom Österlen känner jag inte till dessa pärlor!

Ha det gott oh hoppas solen hittat dig!

#3 - - Munin:

Fin fina bilder :) Jag har själv inte varit i Österlen men jag har hört att det är vackert, kanske man ska passa på att åka dit någon gång. Jag fastnade speciellt för den underbara stugan på bild 1.

#4 - - cat:

En rogivande triss att titta på:) Jag gillar Finnharn bäst! Men jag gillar de smultronställen du beskriver i texten ovan allra mest för de låter som helt fantastiska smultronställen:)

#5 - - Jah Hollis:

Arkivbilder eller ej, det ser ut att vara fina ställen du valt till din triss.